Google+ Edithsme: Jo de gran vull ser Boticaria !

7/3/12

Jo de gran vull ser Boticaria !


Mireu, el meu pare i el meu oncle eren “boticaris” però la meva germana és farmacèutica. Estrany no?  Ells tenien una “botica”.  I ma germana primer una farmàcia i després una oficina de farmàcia. I si els meus fills estudiessin farmàcia... ara no se  que caram tindrien!
Suposo que  un petit comerç on es venen medecines
Pel que jo se els boticaris  de les primeres èpoques eren aquelles persones entranyables què o bé et curaven o  bé et mataven. Eren ells, els qui fabricaven els remeis que prescrivien els metges o bé directament els prescrivien ells mateixos, després els fabricaven i apa, finalment te’ls endossaven!


Va ser  avançat el segle XIX,  que metges i boticaris van començar la seva particular guerra. Aquí es van separar els seus camins i van començar les distincions. . Uns fabricaven els medicaments i els altres eren els terapeutes.  Es van esfumar “els entranyables  boticaris” i van sorgir els “Senyors farmacèutics” .
Després va agafar empenta  la indústria farmacèutica   i a partir d’aquí serà aquesta industria la  que prepararà els nous medicaments relegant l'activitat galènica dels farmacèutics a cero amb lo qual el farmacèutic deixa també de ser Galè .
Desapareixen "las boticas" i apareixen les noves oficines de farmàcia. Desapareix el concepte de ciència i apareix l’espai físic on tan sols es dispensa.
Cap els 80 la cosa s’arregla una miqueta i es regula el caràcter assistencial del farmacèutic. Un petit avanç del que semblava irremeiable
Us he explicat tot això perquè avui remenant entre calaixos he trobat una felicitació que el meu oncle ”Boticari ell” (i també home jocós) va fer imprimir en una pancarta de metro per metro que desprès va enganxar a la porta de la seva farmàcia uns nadals.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada