Google+ Edithsme: Jo també sóc... Àlex Fàbregas!

6/8/12

Jo també sóc... Àlex Fàbregas!


Escolto amb tristesa a TV3  que el jugador d'hoquei Àlex Fàbregas que actualment està disputant els seus tercers Jocs Olímpics amb la selecció Espanyola, ha estat obligat per  circumstancies alienes a tancar el seu compte de Twitter.
Em pregunto quines són aquestes circumstàncies excepcionals que l’han obligat a fer-ho? 
Doncs res més que unes declaracions que va fer al diari "Ara" en què expressa amb total sinceritat i respecte el seu sentiment catalanista.
"Jugo amb Espanya perquè és amb qui em toca jugar, no tinc cap altra opció. El meu sentiment és català, no sento el mateix escoltant l'himne espanyol que Els segadors”
I és per això que l’increpen a Twitter amb tota mena de barbàries i menyspreus ?
Doncs anem ben apanyats?
A veure, segons això jo també sóc... Àlex Fàbregas!
Jo tampoc sento el mateix escoltant l'himne espanyol que “Els segadors”. Ni sento el mateix veient les nostres balconades plenes de senyeres que de banderes espanyoles. Tampoc se’m posa la pell de gallina quan veig ballar sevillanes (tot i que m’agraden) i si que se m’estremeix l’ànima quan escolto i veig ballar una sardana.
Veig TV3, escolto Rac1 i si puc triar llegir un llibre en català ho faig. No perquè no sàpiga parlar, llegir o escriure correctament el castellà (a mi no em van deixar triar). No perquè menyspreï en cap manera aquesta llengua, sinó perquè el català  és la llengua en la que vull expressar-me. És la llengua en què somio, i la que em fa somiar. La que entenc més bé i la que m’entén més bé a mi. La que parlo amb els meus fills i la que al seu dia voldria parlar amb els néts.
I dic això en veu alta, perquè està dit sense ganes d’ofendre a ningú. Expresso un fet compartit per molts i callat per molts altres.
A qui ofenc dient que em sento més catalana que espanyola?  A qui traeixo dient això?
Em trairia a mi mateixa si declarés el contrari.
I és per tot això que avui em sento una mica .... Àlex Fàbregas

1 comentari:

  1. Completament d'acord. El què no entenc és per què les persones que han amenaçat de mort l'Àlex Fàbregas no veuen que el noi no va en contra d'ells, sinó que simplement expressa un sentiment, i ho fa amb claredat i respecte, tal i com has fet tu. S'han de sentir tan amenaçats per caure tan baix... En fí.

    ResponElimina