Google+ Edithsme: Dolça Catalunya

2/4/12

Dolça Catalunya

Mireu, ahir a la tarda estava asseguda al metro i  vaig començar a pensar (perillós en el meu cas i suposo que en el de molts) i em vaig dir
Edith, i ara que... ?
Has fet un curs amb la UOC de català i quatre amb el SOC; un de vídeo, un altre de blogs i dos de tractament d’imatge.

Estic a l’atur, estic cabrejada  i  em sento indignada
I per a postres sóc...Catalana!  Mala combinació Caram!
Com barrejar tot això?
I vaig recordar les assenyades paraules dels nostres governants. Per sortir de la crisi “cal innovar i després exportar”
Doncs cap problema home!
Això és exactament el que he fet. Ho he barrejat tot i després com no hi ha quartos per altre cosa ho he exportat a la xarxa
I aquest és el resultat.
   



Catalunya, dolça meva,
qui t’ha fet tan vella?


Els meus fills que no s’aixequen
Són dorments i  no  es desperten.

Més encara em queda d’esperança
de migrança mai perduda i  d’enyorança
I és que de tant en tant i  per un breu temps
els sento moure dins meu.

I és que de tant en tant i  a batzegades,
sento la remor de les seves rialles.
I sento també com camegen de vegades
fills latents dins les meves  entranyes.

I és que de tant en tant i per un instant
sento el mormoleig de les seves paraules
i no són tan dolcenques i tampoc tan callades
com els altres es pensaven.

Més sóc massa vella
i potser em confonc
i són tan sols miratges bords,
membrances velades  d’aquesta terra
que com els antics celtes
encara creuen en  llegendes.

Més encara em queda  d’esperança
I un somni mai perdut i una enyorança
I és que algun dia, un dels meus despertarà
I alçant-se ert , comprendrà.

I en mirar aquesta terra abans superba
es farà preguntes i  s’aixecarà
i alçarà el puny i camejarà
i recordarà de sobte la seva llengua
i li vindran al cap les seves maneres.

I cridarà fort per despertar els germans
i tornaran a flamejar  els falçs.
I marxaran de nou els defensors de la terra
corrent superba la sang per les venes.

I plegats s’agafaran de les mans
I de puntetes formaran rotllana
I al crit   “és l’hora de despertar catalans
portem adormits massa anys”
S’aixecaran de nou els defensors de la terra.

I tornaran els falçs a segar el blat
i es tornaran a esmolar ben bé  les eines.
I tornarem a trencar les cadenes
que ens fermaven a una altra terra.

I jo que creia que els havia perdut per sempre!
Que havien perdut la seva rauxa i el seu seny
I que sens dubte els havia guanyat el temps.

Desperteu catalans
que sembleu pedres!
Desperteu catalans
que s’acaba la treva!
I  que tremoli l’enemic
en veien la nostra ensenya.

Catalunya dolça meva
qui t’ha fet tan Bella?

Els meus fills que per fi desperten
després de molts anys de vetlla.

                                       ~ Edith ~



5 comentaris:

  1. magdacosineta4/4/12 21:37

    Bon resultat!!!. Enhorabona pel teu blog, el seguiré. M'agrada aquesta "nova " Edith. Endavant que si alguna cosa tenim els catalans és rauxa, sentit comú i esforç. MUAC.

    ResponElimina
  2. Hola Edith, sóc l'Àlia, del curs del SOC sobre BLogs.
    Costa animar-se quan s'està a l'atur, i emprendre. Costa despertar-se, per a un mateix. I si a sobre som catalans encara costa més. Però un amic em deia que ell s'ho creia, que si tots ens ho creiem, ho aconseguirem.
    M'agraden les teves reflexions i el teu vídeo.

    ResponElimina
  3. Hola Edith, l'enyorança i els somnis són el que sentim molts catalans que malgrat la situació, ens aferrem amb força a allò que ens pot ajudar a tirar endavant. M'ha agradat molt trobar el teu bloc i per aquelles coses de la coincidència, em trobo en ta mateixa situació que tu i ves per on, acabo de fer el meu propi bloc. Gràcies per compartir els teus sentiments. Et seguiré llegint.

    ResponElimina
  4. Hola Edith, M'agrada molt el que has escrit i el vídeo!! Felicitats i també m'agraden tot el que veig publicat al teu Blog

    ResponElimina
  5. Ja sóc seguidora teva!! Al darrer comentari se m'ha disparat el dit i l'he publicat abans d'acabar!! SORT!! Escrius molt bé i ets molt creativa!!! -:)

    ResponElimina