El febrer de 2012, un grapat de Ministres que durant
diferents legislatures i sota l’empara de diferents governs espanyols varen
ocupar en algun període la cartera d'afers exteriors d'Espanya van signar un article conjunt al diari el Mundo
per tal de rellançar la marca “España”, a les hores i a aquestes hores òbviament
masegada i desgastada.
Fins aquí res a dir.
El problema al meu entendre comença quan els
signants d'aquest escrit es proposen com a objectiu primordial consolidar la
llengua espanyola com a preeminent al món negant en qualsevol cas la pluralitat
de l’estat espanyol i incidint en el fet que el futur d'Espanya passa de totes,
totes per fomentar la cultura en espanyol aprofitant el millor que té aquesta Espanya
mil·lenària i que són....la Corona i l’exercit.
Apa i Olé!
A veure...que l’escrit el publiqués el diari “El Mundo” ja té de per
si guasa, però que entre les persones que el van signar s’hi trobessin noms com
el de Solana o Josep Piqué que se suposa són persones respectuoses amb la
pluralitat de l’Espanya actual... és al meu entendre una barbaritat.
El maig del 2012, el govern de Mariano Rajoy i
sota la batuta del ministre Margallo, torna a la càrrega argumentant que,
La idea és que tots els organismes i totes les actuacions han de funcionar amb el
xip de la marca España ...com un projecte que desitja unir totes les veus que
formen part d'aquest cor, que és la imatge d'Espanya i dotar-les d'una única partitura.
Si senyor! Ja ho crec que li agradaria al Ministre
que tots balléssim la mateixa sevillana.
I de pas que la marca España, s’empassés
la catalana
El juliol del mateix any i per a desesperació del
ministre Margallo, el Partit Popular torna a tallar d'arrel i per tercera
vegada, la presentació d'aquest projecte
argumentant que els problemes d'agenda i l’accident de caça del Rei fan impossible
de moment la seva presentació.
El cert o no, és que diuen les males llengües (segurament
catalanes) que el fet que el Rei patis l’accident, caçant elefants a Botswana, no hauria ajudat
gaire al bon nom i la credibilitat de la marca España en aquell moment.
I per fi fa uns dies vaig llegir al Ara.cat,
que el 20 de desembre es va presentar la marca España. I que com diu en la seva
web, té per finalitat,
Atreure nous inversors i millorar la imatge
del país, tant a l'interior com més enllà de les fronteres, en benefici del bé
comú i per tal de mostrar “el millor d'Espanya”
I serà per això, dic jo, que en aquesta web s’ha esborrat a consciencia qualsevol rastre dels 36 anys de la història franquista.
Un salt en el temps d'allò més curiós,
que esborra de la web i de la memòria històrica, els anys que van del 1939 en
què va acabar la guerra civil, al 1975 en què va ser coronat el Rei Joan
Carles.
Dic jo que s’hauran descuidat els xiquets de tots aquests anys de foscor. O potser és
que mai han passat i els catalans ens els hem inventat. Ho hauré de consultar
amb el ministre Wert que en sap molt de la història d'Espanya i que segurament
per evitar aquest tipus de visions partidistes, està en el que està, i és per això
el seu empeny en que tots estudiem el mateix
text.
I per si de cas també li preguntaré perquè la
web en qüestió, descriu el segle XVIII com un període de pau i a Felip V com un rei victoriós (ja que va ser precisament
aquest bon rei el responsable entre
altres barbaritats del Decret de Nova
Planta). I també li preguntaré perquè assenyala els Borbons com a representants del
progrés i la racionalització o perquè considera els Reis catòlics, artífexs de
la unió d'Espanya quan el que en realitat van fer, va ser unificar regnes i no una nació.
Si Senyor! Li hauré de preguntar al ministre
Wert!
Però en tot cas aquí no acaba la cosa, ja que el
responsable de la marca España, Carlos Espinosa, considera
molt més interessant que el contingut de la web sigui traduït a francès, al
xinès o l'alemany que a qualsevol de les llengües cooficials
de l'estat, ja que segons ell,
Un dels avantatges del bilingüisme en aquest
país és que tots parlen espanyol
Si senyor. Això és esperit democràtic! I sensibilitat territorial, si senyor!
I després ens preguntarem perquè la marca España
no ven! Doncs ja ho veieu caram! Perquè
al meu entendre... està feta sobiranament malament!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada