Google+ Edithsme: Si ens independitzem, ni UE, ni OTAN, ni res de res. Doncs val.

4/12/13

Si ens independitzem, ni UE, ni OTAN, ni res de res. Doncs val.

Llegeixo a El Periódico que el president de la Comissió Europea, José Manuel Durao Barroso, ha exposat per escrit la posició oficial de la UE davant una eventual independència de Catalunya, deixant ben clar que, “seria considerada un tercer Estat respecte de la UE i els tractats deixarien d'aplicar-se al seu territori".
Home doncs que voleu que us digui, arribats a aquest punt ja n'estic tan farta del tema i de les amenaces que tant em fa. I  és que al meu entendre,  això és una idiotesa per més que el ministre Margallo s'entesti a fotrem por. De fet ni els mateixos de la UE saben el que cal fer i semblen massa disposats a  obviar que quan es va redactar aquest tractat no es va tenir en compte la possibilitat que en el futur una regió d'un Estat aliat pogués independitzar-se. Benvinguts al segle XXI! I per tant actualment no disposen de cap disposició concreta sobre quines serien les passes que s'haurien de fer. Total, que potser nosaltres no sabrem el que passarà quan ens independitzem però pel que es veu ells tampoc.


De fet, sota el meu punt de vista i arribat el moment, el veritable problema no el tindríem nosaltres sinó ells perquè no crec que estiguin disposats a perdre un territori tan apetitós. I és que som un caramelet!. Es miri com es miri, tant pel que fa a la seva gent com a la seva situació geogràfica, com a la seva projecció internacional, dubto molt que ens tinguessin massa temps castigats al racó.

I pel que fa a l'OTAN, un tant del mateix  perquè segons ells, qualsevol nació que s'incorpores a l'Aliança Atlàntica, necessitaria obtenir el consens unànime de tots els països que la integren. Doncs val. Posats a triar jo preferiria seguir el model  de la nostra veïna i petita Andorra. Ni exercit ni tanquetes. El que ens estalviaríem en tancs i metralletes!

Ara bé, de totes les declaracions que ens han ventejat a través dels mitjans de comunicació aquesta setmaneta, jo em quedo amb les del president de la Internacional Liberal, l'holandès Hans van Baalen, seria "intel·ligent que el Govern central fes a Catalunya alguna oferta i no es limités només a donar un no per resposta. Penso que en interès d'Espanya i Catalunya, el Govern del PP no hauria d'estar en silenci"

Home doncs tampoc sé ben bé que dir-li perquè posats a triar casi prefereixo que el govern espanyol ens ignori que ens amenaci amb l'infern de la secessió (dit això amb tot el respecte que em mereixen les seves persones, que després ve el ministre Gallardón i em fot una multa del copó per pensar en veu alta el que suposem molts)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada