Google+ Edithsme: La tos i la ceba

15/2/12

La tos i la ceba



Quan ja fa anys vaig portar la meva filla al pediatre perquè tota ella era un moc gegant i la seva tos sobrepassava totes les meves expectatives. I per tos em refereixo a aquella tos de gos que et surt de dins i que t’aplata el pit. Aquella tos que t’acompanya de dia i que no et deixa dormir de nit , ni a tu ni als que viuen amb tu. I quan després de mirar-se-la amb tota la calma del món em va dir el que havia de fer. Me’l vaig remirar jo també però aquest cop de dalt a baix i li vaig dir....I per dir-me això has estudiat tants anys de medicina?
Però a les dues de la matinada, cansada jo d’escoltar la meva filla i la seva tos. Cansada de veure-la patir i cansada de no dormir , vaig posar en acció el consell d’aquell pediatre jocós que en acomiadar-se’n encara em mirava burleta. Vaig posar a bullir una olla amb aigua i quan estava en plena ebullició vaig apagar el foc i li vaig tirar la ceba més gran que vaig trobar. Això si, tallada en quatre o cinc trossos i amb pela i tot. Tal i com ell m’havia explicat. La vaig tapar i amb tota la cura del món la vaig portar a l’habitació de la meva filla. La vaig dipositar a terra i la vaig destapar una miqueta. De seguida el vapor impregnat de la ceba que sortia d'aquella olla es va estendre’s per l'habitació. Em vaig encomanar al cel perquè aquell remei funcionés i vaig tornar al meu llit pensant “Quina estupidesa” “ Veuràs demà quina pudor a ceba farà l’habitació”

Doncs mireu per on, la cosa va funcionar. La nena va dormir d’una tirada el que quedava de nit, al igual que jo. I per si això fos poc, el mati següent ja no feia pudor l'habitació
Recordo això perquè a partir d’aquell dia sempre que he pogut he recomanat aquest remei senzill a molts dels meus clients. I ells també m’han mirat de la mateixa manera com jo vaig mirar una vegada aquell metge burleta.
Però ves per on , els meus clients sempre han tornat agraïts i donant-me la raó
I és que la ceba és la ceba

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada